سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی مزیت های عمل معده برای لاغری

 

عمل معده برای لاغری که با نام اسلیو معده نیز شناخته می شود یکی از روش های کاهش وزن و لاغری است که برای افرادی مناسب است که مراجعه به متخصص تغذیه در رشت و رعایت رژیم های لاغری بی فایده بوده است و شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از عدد 40 است. باید در نظر داشته باشید که برای انجام این عمل لاغری شما در ابتدا باید به متخصصین مختلف مراجعه کنید و درصورتی که هیچ یک از روش های لاغری برای شما بدون نتیجه بود، سپس شما می توانید برای انجام عمل معده برای لاغری اقدام کنید.

در این مطلب به بررسی مزیت ها و معایب این روش جراحی لاغری می پردازیم تا شما بتوانید با آشنایی کامل با سبک این جراحی در جهت لاغری و کاهش وزن اقدام کنید.

معرفی عمل معده برای لاغری

این عمل جراحی واقعاً می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند و احتمالاً بهبودی در وضعیت سلامتی شما ایجاد کند. اما باید به مراقبت‌های پس از عمل و تغییراتی که در رژیم غذایی و شیوه زندگی خود به‌خصوص پس از جراحی باید داشته باشید، توجه کنید   . در این عمل لاغری که با نام گاستروکتومی اسلیو نیز شناخته می شود، بخش قابل توجهی از معده برداشته می شود و در نتیجه معده و مقدار غذای مصرفی مراجعه کننده محدود می شود.

به صورت کلی در این عمل لاغری حدود 75 درصد از معده برداشته می شود اما باید در نظر داشته باشید که به دلیل عدم تغییر مسیر روده، عوارض جانبی در این جراحی کمتر از دیگر جراحی های لاغری است.

با کوچک تر شدن معده، سطح کمتری از هورمون گرلین که منجر به احساس گرسنگی می شود ترشح خواهد شد و بیمار مقدار غذای کمتری را می تواند در هر زمان گرسنگی استفاده کند و در نتیجه کاهش وزن اتفاق می افتد.

عمل معده برای لاغری به دو روش اندوسکوپی و لاپاراسکوپی انجام می شود که تفاوت این دو روش در بدون جراحی و با جراحی بودن روش ها است. در روش اول از لوله آندوسکوپی استفاده می شود و معده منقبض می شود اما در روش دوم از چند برش کوچک استفاده می شود تا ضمن کوچک شدن معده، بیماری سریع تر و با درد کمتر بتواند دوران نقاهت را پشت سر بگذارد.

مزیت های انجام عمل معده برای لاغری چیست؟

یکی از اصلی ترین مزیت های انجام این عمل لاغری، کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل است که می تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس در بیمار شود اما در ادامه به بررسی دیگر مزایای این جراحی لاغری می پردازیم.

  1. کاهش 50 الی 85 درصدی وزن در 12 الی 24 ماه پس از عمل
  2. خطر کمتر نسبت به جراحی بای پس
  3. کاهش ترشح هورمون گرسنگی و کاهش اشتها
  4. پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن در اثر اضافه وزن

مدت زمان عمل چقدر است؟

معمولاً اگر جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام شود، حدوداً 2 ساعت زمان می‌برد. اما در صورتی که از روش لاپاراتومی استفاده شود، ممکن است زمان بیشتری برای عمل لازم باشد. در مجموع، برای بهبود برش‌ها در معده حدود 2 تا 3 هفته و برای خط مواجهه حدود 6 تا 8 هفته زمان نیاز است. پس از یک ماه، بیماران معمولاً قادر به شروع فعالیت‌های روزانه‌شان مثل ورزش‌های سبک می‌شوند.

عمل اسلیو معده برای افراد با چه میزان اضافه وزن توصیه می شود؟

عمل اسلیو معده برای افرادی که دارای چاقی مورب کلاس 2 یا 3 هستند و BMI بالای 35 یا 40 دارند توصیه می شود. این عمل برای افرادی که تا به حال روش های دیگری برای کاهش وزن امتحان کرده اند اما موفق نشده اند مناسب است. اما همیشه قبل از تصمیم به عمل جراحی، بهتر است با پزشک مشورت کرده و نظرات و توصیه های او را در نظر بگیرید.